Wednesday, February 23, 2011

Gullkorn fra Barnemunn :D


Hva sier de Ti Bud?:
"Du skal ikke stjele fra de fattige hvis de ser det" (Frida, 6 år)
"Du skal herde din farmor så hun kommer til himmelen" (Caroline, 7 år)
"Du skal ikke begjære din ektefelle eller andre arbeidsfolk" (Christian, 9 år)
"Du skal ikke slå i hjel tiden" (Karina, 6 år)
"Du skal ikke bakvaske noen bak deres ryggmarg" (Oscar, 7 år)
"Du skal oppbevare din neste som deg selv" (Runa, 8 år)
"Liten tue kan velte stor tass" (Christian, 8 år)
"Du skal høre på moren din samme hva hun sier, og hvilket tonefall hun bruker" (Thomas Andre, 7 år)

"Når man gifter seg, gir man hverandre et taushetsløfte Hvis man ikke holder det, blir man skilt, og da må man dele på lampene og knivene, og som regel blir man ikke enige om hvem som skal ha barna. De som ikke blir enige om det, må gå til en børsmegler. Han bestemmer at den ene skal ha barna, så får heller den andre et spisebord ekstra."

"Vi har hjerne for at håret skal ha noe å henge fast i" (Nina, 5 år)

"Skjelettet er et stativ som han kan henge fra seg kroppen på" (Sander, 7 år)

"Kua parer seg med oksen for å få kalver. Oksen gjør det fordi den har lyst" (Sverre, 6 år)

"Det kan hende at den man gifter seg med er feil person, at det bare var synsbedrag. Men da kan man bare skille seg og finne en ny og bedre" (Jonas, 8 år)

"Man kan være død når man blir født. Da er man dødfødt. Det er veldig dumt for jordmoren som går glipp av et poeng" (Anna, 6 år)

"Pappaen min er veldig glad i meg. Han er så glad i meg at han skriker til meg i butikken" (Stine Marie, 6 år)

"Utseende har ingenting å si. Se på meg - jeg er veldig kjekk, men har allikevel ingen å gifte meg med" (Brian, 7 år)

"For å få kjærligheten til å vare er det viktig å være en god kysser. Da kan det hende at kona di glemmer at du aldri tar ut søpla" (Erik, 8 år)

"I gamle dager sa man "Jeg elsker deg" til folk. Nå trenger man heldigvis ikke å anstrenge seg så forferdelig skrekkelig lenger. Jeg tror det holder at man sier: ’Kom hit!’" (Holger, 8 år)

"Arsenikk er et sterkt krydder som lett kan ødelegge hele middagen" (Jeanette, 10 år)

"Vann plystrer ved hundre grader." (Mons 9 år)

"Pappa sier mamma'n min er bevisstløs når hun kjøper klær." (Tor 6 år)

"Når jeg blir voksen vil jeg bli akkurat som pappa, bortsett fra at jeg ikke vil ha hår over hele meg." (Tony 8 år)

"En ektefelle er noe som er laget av jern og ofte henger ute i skogen." (Tobias 6 år)

"I en familie kan man si akkurat hva man mener uten å være redd for at noen andre skal mene det samme." (Haakon 6 år)

"Kineserne kommer nok ikke til den vanlige himmelen. Kanskje de kommer til den syvende himmel? Eller til den himmelske freds plass."

"Gud heter egentlig Den allmennpraktiserende hersker på himmelen og på jorden. Han bestemmer alt, hele tiden. I gamle dager het Gud 'mannen med ljåen'."

"Nå er det blitt ozonhull i himmelen. Det gjør gulvet til Gud ikke helt tett lenger. Det kan bli et problem."

"Det er mange i himmelen: Alle de som er døde er der, pluss Gud og Jesus og Den dårlige Ånde."

"Man kan kalle Gud for hva man vil. Man kan kalle ham Kristus, Festus eller Herre-Jesus."

"Den Hellige Ånd er Ånden som går."

"Å være engel er et typisk kvinne-yrke."

"Det er noen som har en hellig lama. Det er eg entlig en liten kamel. Den heter Dalai-Lama. Jeg tror det er en engel."

"Hvis Gud hadde holdt det han sa om å la alle barna komme til seg, så hadde vi ikke trengt barnehager."

"Det er ikke sikkert Gud har rett i alt han sier. Det kan være at Allah har rett, selv om han bor i Pakistan."

"En ektefelle er den fellen man går i når man gifter seg."

"Når man er sånn førti eller femti år, slutter damene å legge egg. Det vil si at de ikke lenger kan produsere folk. Hekkingen begynner sånn i fjortenårsalderen og varer helt til middelalderen"

"Gamle jomfruer vet ikke helt hvordan menn skal brukes"

"En gynekolog er en som titter inn i folks private eiendeler."

"Negre har sort hud, men det er ikke pent å si høyt."

"Lytt til hjernen din - den har mye informasjon." (Chelsey, 7 år)


Om Kroppen:

"Hjernen sitter i nøtta."

"Hjernen svømmer omkring inni hodet."

"Bak pannen ligger hjernen på lur."

"Ørene er to flak som er skrudd fast i hodet." (Frans, 5 år)

"Kroppen består av vann og brød."(Julian, 5 år)

"Julenissens kropp er rød og hvit fordi han er reklame for Coca-Cola..." (Julian, 5 år)

"Musklene er noen små ballonger som er fylt med spinat." (Lars Jøran, 6 år)

"Skjelettet er pakket inn i pølseskinn. På den måten holder innmaten seg innenfor kroppens fire vegger." (Thomas, 6 år)

"Spøkelser har ikke kropper av kjøtt, men av sengetøy." (Olav, 5 år)

"Skjelettet er et beinrangel som man drar rundt på så lenge man lever." (Henrik, 7 år)

No comments:

Post a Comment